להתחברות

איגוד המשפטנים היהודיים

גדר ההפרדה | עמוד דיון

תקציר

עמדת פתיחה

גדר ההפרדה

האם גדר ההפרדה פוגעת בזכויות אדם?

סכום ביניים

הדיון המורחב

x

ההחלטה על בניית גדר ההפרדה באישור בית המשפט הישראלי העליון באה בעקבות מתקפות טרור מסיביות. בהרבה מקרים הורה בית המשפט לשנות את תוואי הגדר בשביל לאפשר לפלסטינים חופש תנועה, למרות הסכנה שבכך לביטחון ישראל. למרות שנתינת חופש התנועה לפלסטינים לא מחויבת לפי החוק, בכל זאת בית המשפט השתדל לאפשר זאת ככל שניתן.
סוגיית בניית גדר ההפרדה נבחנה בבית המשפט העליון והוא הביע את דעתו באופן מפורש על העובדה שתוואי הגדר נקבע על-ידי צרכי ביטחון בלבד ולא מתוך רצון לפגוע באזרחי השטחים. גם בנוגע לעובדה שרואים את האיסור לנסיעה מעזה לגדה המערבית כאפרטהייד, שוב גם כאן זה ברור שישראל עושה זאת מסיבות ביטחוניות ולא מתוך רצון למנוע את תנועת הפלסטינים.

תשובה

יפה זילברשץ

2 תגובות
  • x

    אולי ההפרדה האכזרית והמפלצתית מכולן היא ההפרדה החוקית. ניקח לדוגמה  את גדר ההפרדה, היא בנויה ממתכת ומחוטי חשמל, בחלק מהמקומות מבטון, אבל אפשר לטפס מעליה אם אתה מתאים פיזית לעשות זאת. לכן, מעבר לגדר החיה, גדר חוקית נבנתה. החוקים המאפשרים לחייל במחסום לבדוק מי יכול להיכנס או לצאת, ואני לא מדבר עכשיו על כניסה למדינת ישראל כי למדינת ישראל יש זכות למנוע את הכניסה, אלא על תנועה בתוך הגדה, תנועה של פלסטינים לקרוביהם. ל-100 כפרים יש אדמות בצד הישראלי של הגדר והם מותרים להגיע אליהן רק פעמיים בשנה. כמות הבירוקרטיה שהם נצרכים לסבול בשביל זה היא כזו שרובם נוטשים את אדמתם למתנחלים. החוקים של הכנסת עובדים על בקשה אישית וזה מתאים לחוק הישן, החוק המודרני עובד לפי שטח ולא משנה מי האדם שגר שם. יישום אישי של החוק הוא מה שהחוק המודרני דחה בגלל שהוא יצר המון זוועות ועוולות, והיום אנחנו מיישמים חוקים ליברליים מודרניים לישראלים ועוזבים את הפלסטינים לחוקים לא דמוקרטיים, צבאיים ומדכאים.

    מחלוקת

    מיכאל ספרד

  • x

    the attempt to equate Israel’s security actions as an act of apartheid completely disregards the reality of the raging Second Intifada which was ongoing ten years ago. Fencing out the terrorists served as a legitimate exercise of meeting Israel’s right and obligation to defend and protect her people.
    The response was an outcry that Israel was interfering with the lives and livelihood of the Palestinians near the fence line and was taking steps to separate the Israelis and Palestinians.
    In truth, what Israel built was a security barrier, movable upon the cessation of terrorism, an integral part of achieving an everlasting peace between Israel and the Palestinians.

    לקריאת העמדה במלואה

    סתירה

    ריצ'רד היידמן

תגובות אחרונות

user profile image
ריצ'רד היידמן
11.02.2015 19:15

הניסיון לשוות למעשיה של ישראל גוון של אפרטהייד מתעלם מהטרור שמופעל כנגדה. הגדר מייצגת את ניסיונה של ישראל להתגונן מהתקפות הטרור עליה, אך כולם זעקו שישראל פוגעת בחייהם של הפלסטינים ומנסה להיפרד מהם. ישראל פשוט בנתה גדר ביטחון להתגונן מפני הטרור שתזוז כאשר יושג שלום בין הצדדים.

user profile image
מיכאל ספרד
11.02.2015 19:13

גדר ההפרדה, היא רק מתכת וחוטי חשמל או בטון בחלק מהמקומות.מעבר לגדר החיה נבנתה גדר חוקית. החוקים המאפשרים לחייל במחסום למנוע תנועה של פלסטינים לקרוביהם בתוך הגדה. ל-100 כפרים יש אדמות בצד הישראלי של הגדר והם מותרים להגיע אליהן רק פעמיים בשנה. כמות הביורוקרטיה שהם נצרכים לסבול בשביל זה היא כזו שרובם נוטשים את אדמתם למתנחלים.

user profile image
יפה זילברשץ
11.02.2015 19:12

גדר ההפרדה נבנתה באישור בית המשפט הישראלי העליון בעקבות מתקפות טרור מסיביות. הגדר נבחנה על-ידי בית המשפט העליון, והוא קבע באופן מפורש שתוואי הגדר נקבע על-ידי צרכי ביטחון בלבד, ולא מתוך רצון לפגוע באזרחי השטחים. בהרבה מקרים הורה בית המשפט לשנות את תוואי הגדר בשביל לאפשר חופש תנועה לפלסטינים, למרות הסכנה שבכך לביטחון ישראל.

מקורות אחרונים

חברי בית המדרש