להתחברות

איגוד המשפטנים היהודיים

פתיחה

יש אפליה בישראל ואפרטהייד בשטחים

יש אפליה בישראל ואפרטהייד בשטחים

בגבולות הקו הירוק – אין אפרטהייד אלא אפליה חמורה. לעומת זאת בשטחים הכבשים יש אפרטהייד.

לצפייה

גם בשטחים אין אפרטהייד

גם בשטחים אין אפרטהייד

לצפייה בנימוקים המלאים לחצו כאן וכן כאן

sources

סכום ביניים22/2/2015

כל הדוברים מסכימים על העובדה שאין אפרטהייד במדינת ישראל שבתחומי הקו הירוק. הם מסכימים שישנה אפליה בישראל וחולקים לגבי מידת חומרתה. רובם מדגישים את מידת חופש הביטוי שניתנת לתושבי המדינה ואזרחיה.

  • תשובה
    יפה זילברשץ

    ההאשמה של ישראל כמדינת אפרטהייד היא מוטעית מיסודה. אפרטהייד הוא פשע של משטר מוסדי ופעולה שיטתית לשימור עליונות של קבוצה גזעית אחת על… ההאשמה של ישראל כמדינת אפרטהייד היא מוטעית מיסודה. אפרטהייד הוא פשע של משטר מוסדי ופעולה שיטתית לשימור עליונות של קבוצה גזעית אחת על האחרות וזו אינה קיימת בישראל. (צפיה בדעה במקור)
  • מחלוקת
    מיכאל ספרד

    במדינת ישראל, למרות שיש אפליה של ערביי ישראל, אין אפרטהייד. אמנם העובדה שלישראלים בגדה יש זכויות פוליטיות במדינת ישראל, ואילו… במדינת ישראל, למרות שיש אפליה של ערביי ישראל, אין אפרטהייד. אמנם העובדה שלישראלים בגדה יש זכויות פוליטיות במדינת ישראל, ואילו לפלסטינים אין, משמעה שהם לא נספרים כלל ואין להם כל אמירה על עתידם. כמו-כן, טענת הזמניות של הכיבוש הייתה מתקבלת אולי לכמה שנים, אבל לא כשמדובר כבר בדור השלישי של הכיבוש כעת. אלבר קאמי: "אם עריצות, אפילו מודרנית, ממשיכה יותר מדור אחד, משמעותה למיליוני אנשים היא חיים של עבדות, ויתר על-כן כאשר הזמני חופף לזמן חייו של אדם, אז בשביל אותו אדם זה נצחי." (צפיה בדעה במקור)
  • קושיה
    מיכאל ספרד

    אנחנו יצרנו הפרדה חוקית בין ישראל לפלסטינים בשטחים. ההבדל נוצר מאפליה בחוקים שהבדילו את הישראלים מהפלסטינים מבחינה חוקית ובקבלת תשתיות. פלסטינים שיש… אנחנו יצרנו הפרדה חוקית בין ישראל לפלסטינים בשטחים. ההבדל נוצר מאפליה בחוקים שהבדילו את הישראלים מהפלסטינים מבחינה חוקית ובקבלת תשתיות. פלסטינים שיש להם אדמות בשטח הישראלי של הגדר צריכים אינסוף אישורים כדי להגיע פעמיים בשנה לאדמותיהם, ולכן רובם מוותרים ומוכרים אותן לישראלים. (צפיה בדעה במקור)
  • מחלוקת
    מיכאל ספרד

    טענת הביטחון נשמעת פעמים רבות ולרוב באה כדי להסתיר אינטרסים אחרים. אם היינו הולכים עד הסוף עם הטיעון הביטחוני, היינו צריכים… טענת הביטחון נשמעת פעמים רבות ולרוב באה כדי להסתיר אינטרסים אחרים. אם היינו הולכים עד הסוף עם הטיעון הביטחוני, היינו צריכים לפרק את ההתנחלויות כי הן הכי מסכנות את הביטחון. שימוש בביטחון לבידול מערכתי מתמשך הוא זלזול. זה כמו שהיינו מבדלים שחורים בארה"ב כי משם מגיע רוב הפשע. כל הבסיס של אפרטהייד הוא לטפל בקבוצה שלמה של אנשים, במקרה שלנו בגלל שייכותה הלאומית. בכביש 443 לא רק מכוניות פלסטיניות לא יכולות לנסוע, אלא כל פלסטיני שהוא. הצבא חסם כל כניסות של פלסטינים לכביש כולל את הכניסה לרמאללה שהייתה חיונית לפלסטינים. (צפיה בדעה במקור)
  • מחלוקת
    אלן דרשוביץ

    אפרטהייד משמעו בידול חוקתי נרחב: צִנזור תקשורתי, החרמה פוליטית, רצח פעילי זכויות אדם, חינוך לגזענות. אולם בישראל למוסלמים ולנוצרים יש… אפרטהייד משמעו בידול חוקתי נרחב: צִנזור תקשורתי, החרמה פוליטית, רצח פעילי זכויות אדם, חינוך לגזענות. אולם בישראל למוסלמים ולנוצרים יש זכות בחירה לכנסת אפילו אם הם מתנגדים לקיום מדינת ישראל. יש שופט עליון ערבי ונציגים ערביים רבים בעולמות העסקים, האקדמיה והתרבות. אמנם יש אפליה באי-גיוס ערבים לצבא ואיסור על קניית אדמות במקומות מסוימים, אבל המצב בישראל מתקדם הרבה יותר מכל שאר מדינות המזרח התיכון. (צפיה בדעה במקור)
  • מחלוקת
    מיכאל ספרד

    בגבולות הקו הירוק – אין אפרטהייד אלא אפליה חמורה. לעומת זאת בשטחים הכבשים יש אפרטהייד. בגבולות הקו הירוק – אין אפרטהייד אלא אפליה חמורה. לעומת זאת בשטחים הכבשים יש אפרטהייד. (צפיה בדעה במקור)
  • תשובה
    אלן דרשוביץ

    המאשימים את ישראל באפרטהייד מגלים חוסר הבנה יסודי בטבעה של מדינת ישראל. היהודים בישראל עצמם מורכבים ממגוון רחב של קבוצות… המאשימים את ישראל באפרטהייד מגלים חוסר הבנה יסודי בטבעה של מדינת ישראל. היהודים בישראל עצמם מורכבים ממגוון רחב של קבוצות אתניות או גזעיות. היהודים בישראל מגיעים מאירופה, אפריקה, אתיופיה, גרוזיה, פרס ועוד. גזע, לפיכך, לא יכול להיות הבסיס לטענה על אפליה ממוסדת, מכיוון שהישראלים עצמם הם מגזעים שונים. (צפיה בדעה במקור)
  • קושיה

    אפליית ערבים בתוך גבולות הקו הירוק אפליית ערבים בתוך גבולות הקו הירוק (צפיה בדעה במקור)
  • תשובה
    מיכאל ספרד

    יש במדינת ישראל אפליה, ואפילו ממסדית, של הערבים הישראלים. שמענו רק היום שראש העיר של אשקלון החליט לגרש את כל… יש במדינת ישראל אפליה, ואפילו ממסדית, של הערבים הישראלים. שמענו רק היום שראש העיר של אשקלון החליט לגרש את כל ערביי ישראל שגרים בעיר ועובדים בעירייה. (צפיה בדעה במקור)
  • מחלוקת
    מיכאל ספרד

    טענת הזמניות של הכיבוש הייתה מתקבלת אולי לכמה שנים, אבל לא כשמדובר כבר בדור השלישי של הכיבוש כעת. אלבר קאמי:… טענת הזמניות של הכיבוש הייתה מתקבלת אולי לכמה שנים, אבל לא כשמדובר כבר בדור השלישי של הכיבוש כעת. אלבר קאמי: "אם עריצות, אפילו מודרנית, ממשיכה יותר מדור אחד, משמעותה למיליוני אנשים היא חיים של עבדות, ויתר על-כן כאשר הזמני חופף לזמן חייו של אדם, אז בשביל אותו אדם זה נצחי." (צפיה בדעה במקור)
  • מחלוקת
    מיכאל ספרד

    אנחנו יצרנו הפרדה חוקית מפלה בין ישראל לפלסטינים בשטחי הגדה המערבית. האפליה החוקית באה לידי ביטוי בקבלת תשתיות, בזכויות פוליטיות… אנחנו יצרנו הפרדה חוקית מפלה בין ישראל לפלסטינים בשטחי הגדה המערבית. האפליה החוקית באה לידי ביטוי בקבלת תשתיות, בזכויות פוליטיות ובהגבלת חופש התנועה. (צפיה בדעה במקור)

מקורות קרובים